Siri o sigge

Siri o sigge

måndag, oktober 23, 2006

Dockor, slott och leggings.

Vi har träffat många barn i helgen och det har lekts i massor. Tänkte därför passa på att berätta om två nymyntade uttryck som vi numer använder flitigt. Följande rader kommer därför inte att handla så mycket om mina barn utan andras.

Den första historien bidrar kusin Ebba med. För en tid sen övade hon på sitt missnöjes-tjut (väldigt hög fekvens) för att se om hon kunde få sin pappa att komma springande. Det lyckades inte första gångerna. När Boston till slut kom och frågade vad det var så sa Ebba ”Uuuuuuuaaaaaa, jag vill ha...(tänk, tänk)...dockor och slott, jag vill ha dockor och slott...och TÅG.” Så om vi känner oss lite missnöjda och kymiga här hemma så kör vi en Ebba och skriker i falsett ”Uuuuuuaaaaa, jag vill ha dockor och slott”.

När Ebba hälsade på oss på landet vid ett senare tillfälle så kom jag på att jag hade ett litet slott från McD med en Mimmi Pigg i. Perfekt! När Ebba fick det mumlade hon lite förvånat för sig själv ”Nu HAR jag ju dockor och slott.”

Igår när Ebba var här så lekte hon med Siris plast-slott. Jag hör Siri säga ”Ebba du får inte ta hem det där för nu HAR du faktiskt dockor och slott.”

Nästa uttryck har vi fått av Elsa. När hon var här igår (hon också) sa hon till Siri som trodde att Elsa hade strumpbyxor ”Nä, jag har leggings. Vet du vad det eee? ”Nääe” (Siri) ”Det är strumpbyxor utan strump”. Mycket användbart. Hoppas bara att de på HM eller Polarn vet vad jag snackar om nästa gång jag kommer dit och ska ha ”utan strump”.

Inga kommentarer: