Siri o sigge

Siri o sigge

lördag, mars 10, 2007

Massa snack.

Mårtens gamla ”traktor” som Sigge inte kan sova utan.

Siri vaknade härom morgonen med orden: mamma, nu vet jag vad jag ska bli. Jag ska bli en sånn som gör kläder. Du vet tröjor och skärp o sånt. Å så ska jag ha en sånn affär...eller...jag ska nog bara sticka som farmor.

Sigge har en tuff tid just nu med mycket trots och är extremt fäst vid vissa leksaker och prylar. Vi sover tillsammans med en gammal bandtraktor och gamla blinycklar. Det roliga är alla nya ord som kommer varje dag. Igår hörde jag pyjamas och parmesan. Hela meningar som ”Lotta är inte där” upprepar han mer än 20 ggr o ser lika lycklig ut varje gång.

Igår var vi i kronobergsparken o lekte en stund. Naturligvis var ”tåååschet” det roligaste.

Inga kommentarer: